Zobacz wszystkie artykuły

Czym jest agencja interaktywna?

Obecnie dość często można spotkać się w sieci i nie tylko w sieci z określeniem agencja interaktywna. Dla jednym brzmi to dość egzotycznie, dla innych naturalnie. Czym tak właściwie jest agencja interaktywna?

 

Agencja interaktywna to wytwór dość nowy, powstały w wyniku szerzącej się popularności Internetu i możliwości, które zaczął oferować przedsiębiorcom. Nowe możliwości, to nowe pomysły. Jednym z takim pomysłów było właśnie stworzenie agencji interaktywnych. W myśl pierwszej koncepcji agencje interaktywne miały być agencjami reklamowymi działającymi w sieci. Koncepcja ta jednak nabrała nieco innego kształtu i zamiast stać się odpowiednikiem agencji reklamowych poszła bardziej w kierunku firm programistycznych. Tworząc definicję agencji interaktywnej można powiedzieć krótko, że jest to firma, która zajmuje się kreowaniem i promowaniem marki firmy w sieci oraz wspomaganiem jej działania.

 

Do usług świadczonych przez agencje interaktywne zaliczyć można m.in.:

  • tworzenie stron www
  • tworzenie portali społecznościowych
  • tworzenie sklepów internetowych
  • projektowanie systemów B2B
  • projektowanie platform aukcyjnych
  • przygotowywanie internetowych kampanii reklamowych
  • pozycjonowanie stron www
  • promowanie firm w internecie
  • audyt stron www
  • hosting

 

Strona internetowa to dziś podstawa każdej firmy. Dzięki stronie firmowej można szybko przekazywać informacje o firmie, a także jeśli strona jest dobrze wypozycjonowana można ją łatwo znaleźć w sieci, dzięki czemu zwiększa się ilość twoich potencjalnych klientów.

 

Pozycjonowanie stron www to działania, które mają na celu promowanie marki firmy pod określonymi hasłami związanymi z branżą, w jakiej działa firma oraz produktami, jakie oferuje. Ważne jest promowanie się w przypadku biznesu lokalnego na frazy związane z miejscem, w którym się działa czyli np. na hasła: „agencja interaktywna Poznań”, czy „stolarstwo Gdańsk”. Jeśli chcesz uzyskać maksymalne efekty z pozycjonowania warto poddać stronę audytowi. Audyt stron www pozwala na zoptymalizowanie strony www, przeanalizowanie ruchu na stronie i haseł, na jakie wchodzą użytkownicy sieci, a przez co możliwe jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Najpopularniejszymi narzędziami stosowanymi w tych celach są: Google Analytics oraz Google Webmaster Tools.

 

W promowaniu marki firmy ważną rolę odgrywają kampanie reklamowe. Sama strona, nawet bardzo dobrze wypozycjonowana to nie wszystko. Firma w sieci musi być widoczna nie tylko w wynikach wyszukiwania. Do najpopularniejszych kampanii reklamowych w sieci należy kampanie przy wykorzystaniu Google Adwords. Agencje interaktywne poza tego typu kampanią tworzą również własne kampanie autorskie. Od niedawna bardzo popularnymi stały się kampanie z wykorzystanie social mediów, czyli mikroblogów oraz portali społecznościowych takich jak facebook czy nasza-klasa.

 

Poza typowymi działaniami, które mają na celu reklamowanie firmy agencje reklamowe tworzą również sklepy internetowe oraz oprogramowanie, które pozwala na angażowanie się internautom w działania w sieci – głównie chodzi o kupno i sprzedaż. Coraz więcej firm decyduje się na tworzenie platform aukcyjnych bądź platform B2B. Platformy aukcyjne pozwalają na rejestrację użytkowników z sieci sprzedaż oraz kupno przez nich produktów, które wystawiane są w aukcjach. Platformę aukcyjną często zakładają osoby prywatne niekoniecznie firmy i niekoniecznie firmy, ale również i osoby prywatne mogą brać udział w aukcjach. W przypadku platform B2B chodzi o relacje pomiędzy jakąś firmą a jej partnerami biznesowymi, dostawcami, a także punktami świadczenia usług oraz sprzedaży.

 

Do działań agencji interaktywnych zalicza się również hosting. Mówiąc krótko hosting polega na udostępnieniu miejsca na serwerze. Mając stronę internetową, portal społecznościowy, bądź też oprogramowanie internetowe trzeba je gdzieś umieścić. Nie mając własnego serwera można skorzystać z usług hostingowym firmy, która takowe oferuje i wynająć sobie u nich miejsce na serwerze na własną stronę www.

 

Jak działa agencja interaktywna?

 

Działania agencji interaktywnej są oparte na tych samych zasadach, co innych firm zajmujących się usługami. Schemat takich działań wygląda mniej więcej następująco:

 

1)      Klient zgłasza się do agencji z chęcią z korzystania, z któreś z oferowanych usług

2)      Konsultant dokładnie sprawdza potrzeby klienta, zapoznaje się z jego zdaniem i wymaganiami oraz proponuje własne rozwiązania i doradza klientowi, co można by zmienić, by było lepiej

3)      Konsultant przekazuje informacje zespołowi projektowemu i oni zaczynają przygotowywać wstępny szablon w przypadku stron www, sklepów oraz portali, makietę aplikacji w przypadku oprogramowania, a w przypadku działań związanych z marketingiem internetowym dokładny plan działania

4)      Przekazanie klientowi wstępnych zarysów

5)      Naniesienie poprawek i akceptacja przez klienta wstępnych zarysów

6)      Przystąpienie zespołu projektowego do realizacji zlecenia

7)      Oddanie zrealizowanego zlecenia klientowi i ewentualne poprawki

 

Oferta tego typu agencji skierowana jest zarówno do mały, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw niezależnie od branży, w której działają. Również osoby indywidualne często korzystają z agencji interaktywnych m.in.: w celu promowania swoich stron internetowych. Internet jest obecnie największym z mediów, dzięki któremu można dotrzeć do najszerszego grona potencjalnych klientów, a agencje interaktywne dają najwięcej możliwości wykorzystania sieci do celów promocyjnych firmy.